Jakie rodzaje opakowań wybrać w e-commerce?

Jakie rodzaje opakowań wybrać w e-commerce?

E-commerce to w tych czasach jedna z najpopularniejszych metod sprzedaży oraz kupna towarów. W co pakować zamówienia, aby były one bezpieczne i wyglądały estetycznie?

Jeśli chcemy osiągnąć sukces w handlu internetowym musi zdobyć zaufanie oraz uznanie klientów, dlatego należy przemyśleć bardzo dokładnie temat związany z wysyłką produktów. W przypadku sprzedaży internetowej istotną kwestią jest to jak wygląda opakowanie, które jest po prostu wizytówką sklepu.

Jakie powinno być opakowanie?

Opakowanie powinno cechować się lekkością, ponieważ łatwiej będzie przygotować produkt do transportu, ponad to wysyłka będzie znacznie tańsza co dla wielu klientów ma znaczenie. Oprócz tego należy zadbać o to, aby opakowanie było wytrzymałe i zabezpieczało zawartość, która się w nim będzie znajdować.

Dodatkowo liczą się, też detale takie jak sposób, w którym nadawca zamknie paczkę. Odbiorcy zdecydowanie wolą nie namachać się przy otwieraniu swojego zamówienia, więc warto zastanowić się nad użyciem taśmy zrywającej, która umożliwi klientowi otworzenie przesyłki bez użycia jakichkolwiek narzędzi. Ciekawym rozwiązaniem będzie, także zastosowanie bardziej estetycznego sposobu zaklejenia opakowania niż szara taśma. Mogą to być np. kolorowe tasiemki samoprzylepne. To nie wszystko. Wielu klientów zwraca uwagę na to czy dana firma stosuje metody ekologiczne, dlatego zamiast sięgać po wypełniacze takie jak styropian lub inne materiały wykonane z plastiku. Postaw na wypełniacze papierowe czyli tekturowe w formie harmonijki, papier krepowany, biodegradowalne tzw. „bublaki” lub gazety.

Sprawdź także poradnik jak zapakować rzeczy do przeprowadzki.

Opakowania – które są najlepsze dla branży e-commerce?

Najczęstszymi produktami do pakowania towarów wykorzystywanych przez sklepy internetowe są pudełka bądź pudła wykonane z tektury falistej. Jest to surowiec w 100% ekologiczny, a jednocześnie bardzo wytrzymały i sztywny. Dzięki temu produkt umieszczony do środka kartonu będzie zabezpieczony przed różnymi uszkodzeniami w transporcie. Innymi opakowaniami wykorzystywanymi w sklepach online mogą być kartony fasonowane. Produkowane są poprzez specjalne maszyny, które posiadają wykrojniki. Kształt i wymiar danego opakowania najpierw ustalany jest z zleceniodawcą, a następnie projekt trafia do realizacji. Takie opakowanie jest idealnie dopasowane do konkretnego produktu, więc nie trzeba się martwić o to jak faktycznie wizualnie to wygląda oraz czy w trakcie dostawy produkt ulegnie uszkodzeniu.

Wybieraj opakowania ekologiczne (np. torby papierowe), aby dbać o środowiska i wizerunek swojej firmy.