Jak poprawić jakość spermy?

Jak poprawić jakość spermy?

Jeśli chcesz poprawić jakość swojego nasienia musisz zadbać odpowiednio o kilka aspektów w swoim życiu. Choć są one bardzo proste to wiążą się ze zmianą dotychczasowych nawyków, ale napewno wdrożenie ich pozytywnie wypłynie nie tylko na Twoje plemniki, ale także na cały organizm. Sprawdź, jak poprawić jakość spermy czytając ten poradnik.

Jak wzmocnić nasienie i smak spermy?

Pierwszą i podstawową zmianą jest odpowiednio zbilansowana, zdrowa dieta. Do codziennego jadłospisu ważne jest wprowadzenie produktów bogatych w witaminę E, cynk, selen, witaminę C i kwasy omegą 3. Bezwzględnie należy unikać fast foodów, dużej ilości słodyczy, alkoholu, papierosów oraz innych używek. Jeśli borykamy się z nadwagą oraz otyłością zrzucenie nadmiaru kilogramów wpłynie bardzo nie tylko na jakość nasienia, ale także na sprawność seksualną. W niektórych przypadkach zmiana diety czy zrzucenie kilogramów nie pomoże i tutaj swoją moc może pokazać suplementacja, ale w tym aspekcie zalecamy skonsultowanie to z lekarzem. Oprócz tych rzeczy mężczyźni, którzy chcą poprawić jakość spermy powinni:

  • dbać o dobrą kondycje fizyczną,
  • unikać przegrzewania jąder,
  • zadbać o swoje zdrowie psychiczne (nadmiar stresu wpływa niekorzystnie na plemniki).

Ruchliwość plemników

Regularna aktywność seksualna poprawia jakość nasienia oraz pobudza organizm do jego produkowania. Jeśli, więc chcesz poprawić kondycje swoich plemników zaleca się uprawianie seksu przynajmniej 3 razy w tygodniu.

Dlaczego selen i cynk są tak ważne w poprawie jakości nasienia?

Selen pełni bardzo ważną role w obszarze płodności mężczyzny. Zwiększa liczbę plemników, wpływa na ich ruchliwość i wspiera metabolizm testosteronu. W jakich produktach znajdziesz selen? W łososiu świeżym i wędzonym, jajkach, kaszy gryczanej, kakao, szynce wędzonej, ser ementaler, ryż biały i czekolada gorzka.

Cynk, natomiast bierze udział w wytwarzaniu plemników i działa na ich dłuższą żywotność. Oprócz tego wpływa na wytwarzanie hormonów płciowych, zwiększa libido i proces zapłodnienia. Bardzo często jego niedobór może prowadzić do zaburzeń płodności. Cynk można znaleźć w takich produktach, jak:

  • ostrygi,
  • kraby,
  • pestki dyni,
  • orzechy nerkowca,
  • sezam,
  • kakao,
  • płatki owsiane,
  • kasza gryczana i jaglana,
  • wątróbka cielęca i wieprzowa,
  • pieczeń wołowa,
  • ser ementaler,
  • ser brie,
  • biała fasola,
  • soczewica,
  • ziarna soi,
  • awokado,
  • granat,
  • jeżyny,

Jeśli zastosujesz zmiany w moim trybie życia oraz diety według naszych zaleceń napewno poprawisz jakość swojego nasienia. Oprócz tego możesz wpłynąć na smak swojej spermy, a wskazówki w tym temacie znajdziesz na Porady.org.